Únor 2008

Odluka

28. února 2008 v 14:42 | sokol |  Dobrodružství
"Mistře, vše je připraveno."
"Skvělé, Rimousi, skvělééé."
"Děkuji, pane. Stále mě udivuje, jaké bylo štěstí, že se ten přístroj nacházel ve vašem sklepě."
"To není náhoda, Rimousi, to je osud. Přání bohů! Stále to nechápeš?!"
"Teď již naprosto, mistře."
"Tak a nyní chybí poslední článek. Rimousi, jdi sehnat po Minkoru nějakou skupinu dobrodružství chtivých bláznů a naslibuj jim cokoliv. Stejně na tom vydělají."
"Už běžím, mistře Reberte.... A co přesně mám naslibovat, pane?"
"Arvedanské poklady a věčnou slávu, Rimousi. Vždyť budeš říkat samou pravdu, jenom pravdu pravdoucííí. A pospěš si, nechce se mi ještě více čekat!"
Cesta už mě unavovala, prší celý den a neuvěřitelně hustě. Původně ráno krásné zlatavé místo s modrým nebem se v mžiku změnilo v šedou bubnující klec, kde nevidím dál, jak pět metrů na všechny strany. Takhle jsem tento kraj ještě nezažil a tak musím dávat dobrý pozor, kam Šedáka vedu. Nejde jen o směr, ale i o půdu pod kopyty, za chvíli by totiž nemusela být žádná. Vím, že je to velmi blízko. Naštěstí blesky si bohové odpustili, nesnáším je. Zatracená Gwi, určitě v tom má prsty. Zase se jí něco nelíbí? Jenže na to nesmím myslet, jinak se ztratím nebo ještě hůř, spadnu. Snažím se ignorovat vodu, která již dávno prosákla skrz plášť a soustředit jen na cestu. Vyplatilo se. Jet rychleji a je konec. Povolený úšklebek radosti mi zkřivil tvář.
Pak přišla oslnivá bílá záře a vyděšený Šedák mne shodil ze svého hřbetu do travnatého bláta.

Kar'gusa'n utíkal vlhkou chodbou vzhůru. Vzduch byl jako nový a on věděl proč. Ten déšť, takový již doby nebyl. Uvítal každou změnu, ale tahle ho děsila. Znamenala i možný konec.
"Otče, náš Vůdče a Chovateli paměti, voda z povrchu pomalu zatápí spodní chodby a..."
"Připravte se na otevření odtokových děr, nesmí se dostat až k nám"
"To vše je již uděláno, Otče, ale není to jen voda, co k nám stoupá."

Už je nás fakt dost!

24. února 2008 v 15:30 | Boogie |  Organizace
takže jak jsem předeslal, toto bude o moc a moc hráčích kolem stolu a složité úloze mastera udržet pozornost, zábavu, děj, prostě všechno. tvůrci příběhů, reagujte:
jak psali v článku, rpg jsou tvořeny tak pro čtyři hráče ideál. pokud správně počítám, tak shadowrun nás může hrát někdy i šest, sedm hráčů, to stejné drd. nechci se nějak dotknout ostatních PJ´s, ale pro příběh a zábavu to je celkem oříšek - pro mě. ono, je si lehké říci, že jsem vymyslel situace, do kterých může každá postava zasáhnout nebo má něco, čím bude nápomocna družině, jenže buď to nevyjde, nebo prostě pět minut v příběhu během několika hodin hraní asi neuspokojí žádného hráče.
Nabízeli tam několik možností:
dát každému hráči roli ještě nějaké NPC postavy, takže PJ to ulehčí práci při rozhovorech, řešení a pak se jen poslechne výsledek - dobrá zkouška roleplayingu dle mého (hra podle scénáře)

aby, pokud někde bojuje jen jedna nebo málo postav, aby své hody napsali na papírek a nezatěžovali tím ostatní, PJ si vyřídí něco s těmi zbývajícími a pak, když oni budou přemýšlet nad dalším problémem, v klidu vyřešil boj a soustředil se hlavně na popis - postavy nebudou čumět půl hodiny nad házením a bojem čísel

aby se používala papírková metoda, kdy v kurzech nudy (postava se bloumá po městě, čeká nebo se někde nudí) napsali hráči co chtěji dělat (nákupy, čórky, kouzlení, sny, cíle, rozhovory nesouvisející z příběhem a PJ to "někdy vyřešil" (radili hodně škrtat :) ) - buď na konci runu, nebo v mezipauze a nebo doporučovali mail - u nás klidně blog.

aby při boji hodně postav se nějak zjednodušila pravidla (obtížné) - protože dvouhodinové vrhání kostek a škrtání v papírech vážně nikoho nebaví. mysleli tím například snížení životů postav a protivníků, realistické zranění (zásah do ruky je teď stále celkem funny, velká rána do těla tě neodhodí, neomráčí, nevyrazí dech, atd...) a PJ se mohl soustředit jen popis děje - o tom vše přeci jen je..

nevím už jak a co, ale určitě alespoň v něčem se mnou souhlasit budete, abychom podchytili příchod plného počtu a byla to stále zábava... takže pište, určitě to nějak vymyslíme :)

OMLUVA!!!

24. února 2008 v 15:10 | Boogie |  Zpětná vazba
všem hráčům, kteří se zúčastnili shadowrunu, se moc omlouvám za to, že to nebylo moc připravené a vařil sem z vody, že mů mozek nebyl odpočinutý a že to dle mého mohlo být daleko, ale daleko lepší. Moc díky těm, kteří se nezúčastnili, asi by se kopali nudou do zadku. Kdyby nás tam opravdu bylo mnoho, což mohlo, tak to mohla být velká hrůza. A na počet hráčů budu reagovat v dalším článku, protože dnes jsem otevřel dva, vlastně tři roky starý dech draka a byl v něm článek o více hráčích než je zdrávo. A nás už opět bude docela dost. Bude to taková polemika pro nás, kdo tvoří příběhy, ale svůj názor samozřemě pak mohou vyslovit i ortodoxní hráči.

Kdy se sejdem a při čem?

23. února 2008 v 23:07 | Muerte |  Kdy příště?!
7.3. započne se Sokolovo tažení v obvyklých večerních hodinách kolem 7 až 8 hodiny až uspíme další generaci. Ooka?

Odměna

21. února 2008 v 23:09 | Guiscard (sokol) |  Příběhy postav - Guiscard
Prý klášter. Vysoké zdi se táhnou po celé šířce údolí a poměrně dobře splývají s ponurou šedí místní vysočiny. Je to zvláštní, projel jsem Dálavy několikrát, ale sem, tak daleko na jihozápad, mě kroky zavedly poprvé. Nebyl ani důvod, hevreni jsou v těchto oblastech dost nebezpeční a přesvědčovat ty divochy tady dole je o moc obtížnější. Jenže poslední dva dny jízdy k tomuto prokletému místu po nich nebyla ani stopa, možná jsou potřeba čím dál více u Canthie. Jsem ale jedině rád, vážně nechci přijít k nějaké újmě.
Kryji si dlaní oči a přejíždím pochybovačným pohledem tohle kamenné monstrum. Uznávám ale, dalo by se to dlouho bránit. Mám sto chutí se obrátit, odjet, neohlížet se a zapomenout. Prý za odměnu, divím se, že mě můj smysl nevaroval hned, jenže ani teď nic necítím. Avšak přemýšlím o tom všem příliš dlouho. Dveře se otvírají, vrzají - jak typické. Ani mě nepřekvapuje, že za nimi nikdo nestojí. Téměř jsem zapomněl, oni se přeci vyžívají v předvádění, každý z nich. Úšklebek je jediné, co si dovolím a vcházím dovnitř. Mramorová dlažba, vysoká loď a poměrně dost světla mě doprovází kupředu velkou halou mezi sloupy, kde každý z nich je osázen sochami. Ženy bijící muže, skřeti mučící lidské pokolení...ale na těch výjevech nejde o něčí vítězství, jde prostě jen o zabíjení, násilí, krev a smrt. Děsivé, chce se mi říct a odvrátit zrak, jenže je na tom cosi fascinujícího a přitažlivého. Zkoumal bych sochy dále, jen mé oči upoutal pohyb, první za celou dobu zde. Nevím, jak se jí to podařilo, ale náhle přede mnou stála. Obličej krásný jak ranní slunce, prostý a vyzývavý černý šat s velkým výstřihem jen málo zakrývající bujné vnady pod ním, ruce spojené na útlém břiše a úsměv na rtech.

"Vítej, válečníku. Již tě očekávám."
"Proč mne to nepřekvapuje."
"Byl jsi sem poslán si odpočinout a být odměněn za své skutky a já ti k tomu pomohu. Je to mé poslání."
"Skutky? Asi vím, co myslíš, ale bývá to povětšinou nutnost, ne radost."
"Ale děje se to, válečníku, to je nejdůležitější. Následuj mne nyní..."

Stojím opět před vraty, konečně však otočen ke klášteru zády. Uvědomuji si, že se nevědomky usmívám. Líbilo se mi to, to opravdu ano, ta holka doopravdy umí. Slastně vzpomínám na poslední hodiny a nasedám na Šedáka. Nakonec bez ohlédnutí odjíždím zpět k Albireu. Úsměv ze tváře nemizí, jen jeho smysl se změnil.
Dobrý pokus, Ndangawo, ale až takhle lacině si mě nekoupíš.

Bez práce nejsou borůvkové koláče

20. února 2008 v 21:28 | Muerte |  Příběhy postav - Takeda
Toto hobití přísloví jsem si vypůjčil pro jeho pravdivost. Když se tak na celé události koukám z pohodlí knihovny v Pagodě, musím říct, že koláč to byl veliký. Ale co jsme pro něj vytrpěli!
Po událostech s Duchem odplaty jsme si lámali hlavu s hádankou, kterou po sobě mrtví zanechali.
"Uprostřed země nezemě,
tam vystoupej co nejvýše,
vyčkej pravé doby,
až ukáže Ti tmu."
Měli jsme však nápovědu v soupisu nákupů, které zesnulí nestihli vyřídit. Takto jsme s Isafell a panem Gu nakonec rozluštili cíl jejich cesty a vydali se do tajemného Hvozdu dávno mrtvých. Cesta to byla plná překážek a nástrah. Voda byla v lese otrávená, vzduch byl těžký a všude byla tma, kterou zvláště můj souputník motýl nesl velmi nelibě. Neohroženě jsme si razili cestu lesem, který se pak změnil v skutečně mrtvý les a nakonec bažinu, tedy zemi nezemi. Nalezli jsme široko daleko jediný pahorek a čekali pravé doby. Pan Gu pak ve správný čas našel znamení a zával na úpatí kopce.
Dřina teprve začala. Chopili jsme se lopat a krumpáčů a závalem se prokopali do prastarého dolu. Tady se velení ujal pan Gu, bez něhož bychom jistě zahynuli na některém z pekelných strojů v dole číhajících. Ale on vždycky včas našel každou past, každé spušťadlo. Prošmejdili jsme za světla mého motýla i Isafelliny ohnivé koule celý důl, ale nikde ani smýtko čehokoli cenného. Proč ty pasti? Proč těch propadel? A pak mě to napadlo! Důl má přece ještě jedno patro. To kam vedou všechna propadla. Kam jinam schovat cokoli cenného než na dno propasti, kam se normálně podívá jen spadnuvší nešťastník?
A tak jsme našli komoru a to co v ní bylo nám vyrazilo dech. Doslova. Uprostřed pytlů s penězi ležela truhla a na ní nádoba. Bohové znali její účal a my ne. V neblahé předtuše, že je to spušťadlo pasti, odstranili jsme nádobu, abychom se podívali do masivní truhly. Ledva jsme otevřeli, truhla vybuchla a málem nás všechny zabila. Vyvázli jsme však životem a vypili lektvary z komory předem vytažené a zachránili jsme holou kůži.
V komnatě pak kromě trosek a zlata byly i zbytky dopisu. Ti co tu poklad zanechali, nedokázali s ním, podle toho co jsme přečetli ze zlomků, konat dobro a tak ho raději pohřbili. Budu se celou svou duší snažit, abychom dosáhli na metu, jíž se oni ani nepřiblížili!
Cesta domů pak byla obtížena zlatem a kouzelnými předměty. Zvládli jsme jí a čeká nás první zkouška pokladu. Jak ho rozdělit a nezaset zrno zrady a lakoty?

U všech bohů, toho je!!!

17. února 2008 v 16:11 | Boogie |  Dobrodružství
Takže než vám zveřejním všechny předměty a celkovou cenu zlata a jiných cenností nalezených v opuštěném dole, tak musíte zaplatit 2500zl za identifikaci u skřítčího theurga v Minkorské pagodě.
Souhlas?
Alespoň tři z vás - dřív to tu mít nebudete :)
Tři jste se mi tam ukázali, že zájem máte, takže:
Pavoučí prsten: identifikuje členy Pavučiny, 1*denně kouzlo neviditelnost, prsten dle přání může být neviditelný
Náhrdelník: telekineze - past na zvednutí: do 10kg vůle-8-ne/ano doba-směna
Do 20kg 10
Do 30kg 12
Atd. atd.
Při zvedání živého tvora test vůlí - vždy!
Rychlost: 10m/kolo
Prsten přízraků: nezranitelnost obyčejnými zbraněmi
-6 obratnost - po hodině nošení a 5 hodin po sundání
Létající koberec 8-D: nosnost: do 60kg 60km/h
Do 70kg 50km/h
Atd. atd.
Válečné kladivo "Slepý lovec": P.S.+11 Úto:+4 Dél:3 Zran:+13 Kryt +3 Hmotn:5,3kg
Postavám s odolností menší než 18 bude ubírat 1čtverec zranění/kolo držení
90% rezistence proti černé magii, jedům, odsáv.života, paralýze, strachu
kouzla: rychlost - 2*denně na 3 směny +5 rychlost (+4 BČ)
bílá střela - 3* blesk proti nemrtvým (myšlenk.bytostem) Úto:+3 Zr +5
najdi myšlenkovou bytost -2*denně, viz příručka
Dhangová lampa: viz. Pravidla, svítí cca 200hodin
Lektvar r+: 2+1k6/2 životů - bylo jich tam 12, něco jste již vypili
Lektvar Chodce Jana: 6+2k6 životů - bylo jich tam 6, myslím, že jeden měl sokol
Dračí přezky: 11 - 3* +1 síla
2* +1obratnost
2* +1zručnost
2* +1inteligence
1* +1charisma
1* +1vůle
Lektvary na zvyšování atributů: 2* +1obratnost na 3 směny
1* +3obratnost na 1 směnu
2* +2zručnost na 2 směny
1* +3charisma na 1směnu
3* +1síla na 3 směny
!!!nemíchat :) !!!
Slunečný prsten: kouzla: oheň - malý ohýnek (materiál)
Světlo - světlo jako louč na 1k6 hodin
Ohnivá koule - viz grimoár
30% rezistence vůči ohni
Prsten tichosti: +3 tichý pohyb, +1 ukrytí
Prsten lehkosti: +1 obratnost
Rukavice rychlosti: +3 BČ
Náušnice jazyků: +1 k dovednostem jazyků
+2 na dorozumění
Náhrdelník: +3 charisma
Čelenka telepatie: test vůle +2k6 vs. Vůle +2k6 cíle
Dýka, s pilovým ostřím: P.S.+1 D+1 U+1 ZR +4 Kryt +2
Dodatečné zranění 1k6/2
Dýka "Vyvrhovatel", dlouhá, zahnutá, zdobená, lintirová
P.S.+2 D+1 U+2 ZR+4 Kryt +2
Odsávání životů - při úspěšném útoku odsaje 1k6/2 životů a předá nositeli
Touha po krvi - vůle +2k6-14-bersekr/nic
Dýka "Stín", matná, jakoby se ztrácela…
P.S. 0 D 0 U +3 Zr +1 Kryt +2
+3 Zranění při útoku zezadu, nečekaně, …
Hvězdice "Návratu", jsou 3, jejich schopnost funguje, pokud jsou vrhnuty všechny 3 naráz v jednom kole - v tom stejném kole se i vrátí (zhmotní) ať už zasáhly nebo ne, čísla z pravidel
Kožená zbroj ze Siwrise - velikost "B", dá se přešít
Šavle, zdobená: +3 kryt
Obouručák, zdobený: P.S.+12 D+3 U +5 Zr +12 Kryt +6 věhlas +16
+2 BČ, +3 Ú.Č.
Poškození zbraně: útok-14-nic/zničení protivníkovy zbraně
Respekt: vůle +2k6-věhlas-nic/protivník se vzdá
Touha po krvi: vůle+2k6-(věhlas-vůle)-bojuje dál/přestane
Uživatel nechce používat jinou zbraň
Sekera: P.S.+8 D+3 U+5 Zr+9 kryt +3
Rychlost na 3 kola: +5BČ
Duhová hůl: slitá z garenu, lintiru, zlata a stříbra
P.S.+8 D+3 U +4 Zr +6 kryt +4
Bonus +3 k mentálnímu souboji
Čerpání magie: o 1úroveň slabší +1mag, o 2úrovně +2magy,…
+3 k sesílaní kouzel proti myšlenk. Bytostem
+3 k poznání myšl. Bytosti
+3důstojnost
přitahuje myšlenkové bytosti - dobré v úmyslu vzít hůl majiteli bez boje (dohodou J), zlé v úmyslu majitele zabít a hůl sebrat
Přílba, železná +6 k Oč
Krátký skládaný luk, lučiště protkané lintirem
P.S +10 U+5 Zr +7 dostřel *2
Kroužková zbroj: +2 Oč
Kroužková zbroj, zdobená, lintir
Oč 10, omezení -4
10% rezistence vůči živlům
Lehká kuše: P.S. +9, U+6 Zr +6
Zásobník na 5 šipek - speciální výroba
Nemusí se natahovat ručně (to dělá magie), ale i tak vystřelí jen 1 šipku za kolo
Pokud to ji postava udrží bez postihu, tak může mít druhou ruku volnou
Opasek: postava, co jej nosí alespoň den, tak ji stačí "půl" jídla na den
Kouzelné zlodějské vybavení: určité výbavička tip ťop
Kouzelné pláště: +2 na schování
Vaky zachování: *3 - věci v nich schované nestárnou
Cennosti: šperky - hodnota cca 6000zl
Zlaté a stříbrné cihly - cca 11000zl
Atony - 2000zl
Mince - 3000zl

Tak co bude dál?! 3.díl

17. února 2008 v 16:07 | Boogie |  Kdy příště?!
22.2. - pátek, 23.2. - sobota
Džentlmens, kdy a co bude dál? Padali uváhy o medžiku nebo varzóně, může se někdo vzchopit a připravit na sobotu dračák nebo šedouran. Tak pište návrhy...

Drd+ či Drd 1.6?

10. února 2008 v 9:42 | Muerte |  Organizace
Zahráli byste si podle starejch Drd 1.6 pravidel? Svobík se Sokolíkem to probírali. Mě se to líbí a co vám?

Další sezení ZMĚNA

10. února 2008 v 9:40 | Muerte |  Kdy příště?!
Takze v patek 15. 2. od 8 hodiny vecerni hrajeme SHADOWRUN. Doufam ze dorazite v hojnem poctu